دستگاه فرز

معرفی برندهای معتبر رنگ ساختمان

انواع رنگ ساختمان

انواع رنگ ساختمان

انتخاب انواع رنگ ساختمان از مهم‌ترین مراحل نقاشی ساختمان است. انتخاب بهترین مارک رنگ روغن برای نقاش ساختمان کاری دشوار است و یا تشخیص بهترین مارک رنگ اکریلیک ساختمانی ایرانی برای افراد عادی سخت باشد.

در خدمت از ما تمامی نیرو‌های نقاش ساختمان برای کار خود از بهترین مارک رنگ روغن برای رنگ آمیزی ساختمان شما استفاده می‌کنند و اگر بخواهید از رنگ اکریلیک استفاده کنید متخصصین ما بهترین مارک رنگ آکرولیک ساختمان ایرانی که قیمت مناسبی هم دارد، برای شما استفاده می‌کنند.

در این مطلب کمی درباره انواع رنگ ساختمانی توضیح می دهیم و پس از آن با معرفی برندهای معروف رنگ ساختمان ایرانی، شما را در انتخاب بهترین و زیباترین رنگ ساختمان راهنمایی می‌کنیم.

اولین قدم برای انتخاب بهترین رنگ ساختمانی

کاملاً واضح است که وقتی قصد دارید بهترین برند و مارک رنگ ساختمانی را انتخاب کنید، ابتدا باید انواع رنگ های ساختمانی جدید و رنگ های متداول قدیمی را بشناسید. در ادامه بطور مختصر ویژگی هر یک از انواع رنگ مخصوص نقاشی ساختمان را بیان کرده ایم.

انواع رنگ ساختمانی بلکا

رنگ ساختمانی بلکا یکی از انواع رنگ ساختمانی است که این روزها بسیار طرفدار دارد. اگر به دنبال انواع رنگ های ساختمانی جدید هستید، انواع رنگ ساختمانی بلکا را امتحان کنید. رنگ بلکا بر روی گچ، چوب، فلز، رنگ روغن، سیمان، شیشه قابل اجراست. همچنین رنگ بلکا تنوع در طرح و رنگ دارد که می‌تواند برای فضاهای داخلی جذاب باشد.

بلکا ابریشمی و بلکا سلولزی از مهم‌ترین انواع رنگ ساختمانی بلکا هستند.

انواع رنگ روغنی ساختمان

انواع رنگ روغنی ساختمان، یکی از پرکاربردترین رنگ ساختمانی است. رنگ‌ روغنی به سه دسته رنگ روغنی براق، رنگ روغنی نیمه مات و رنگ روغنی مات تقسیم می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از این نمونه رنگ دکوراسیون منزل را به شکل ویژه‌ای تغییر دهید. 

  • رنگ روغنی براق
  • رنگ روغنی نیمه مات
  • رنگ روغنی مات

رنگ اکریلیک

از انواع رنگ اکریلیک در نقاشی ساختمان معمولا برای نقش و نگار انداختن روی دیوار استفاده می‌شود. رنگ اکریلیک دیوار، تنوع رنگ بسیار بالایی دارد و از طرفی جز رنگ‌های انعطاف‌پذیر است. پایه اصلی رنگ اکریلیک، آب است.

انواع رنگ ساختمانی مولتی کالر

رنگ مولتی کالر برای نقاشی ساختمان از جمله رنگ هاییست که نسبت به رنگ روغن و پلاستیک قدمت کمتری دارد، و یکی از جدیدترین رنگ های ساختمانی است که طرفداران خودش را دارد.

انتخاب بهترین مارک رنگ ساختمانی

قدیمی ترین کارخانه ساخت انواع رنگ در ایران در سال 1318 و به نام رنگ سازی ایران شروع به فعالیت کرد. البته امروزه، مجموعه ها و شرکت های تولید کننده رنگ ساختمانی متعددی در ایران فعالیت می کنند. چندین برند رنگ ساختمانی ایرانی: سحر، هاویلوکس، مشکات، الوان، هادی، پیکو، پارس بهار، پارس، آریا، کارن، نقشینه، شادان، جم و … .

شاید برایتان سوال باشد که از بین این همه مارک متنوع رنگ های ساختمانی، بهترین مارک رنگ اکریلیک ساختمانی کدام است؟ یا بهترین مارک رنگ روغن برای نقاشی ساختمان چیست؟

در ادامه، بهترین مارک انواع رنگ ساختمانی را برایتان برشمردیم. بهترین مارک رنگ ساختمانی را براساس نظر استادکاران نقاشی ساختمان انتخاب کرده ایم.


بهترین مارک رنگ روغن برای نقاشی ساختمان

  • هاویلوکس
  • هادی
  • سحر

رنگ اکریلیک ساختمانی

  • سحر
  • هاویلوکس
  • پیکو

بهترین مارک رنگ پلاستیک ساختمان

  • سحر
  • پارس بهار

بهترین برند رنگ مولتی کالر

  • پارس
  • آریا

پوشش های سلولزی بلکا

  • بلکا
  • بلکا مهر الیاف

انتخاب بهترین و زیباترین انواع رنگ برای نقاشی ساختمان

زمانی که اسکلت ساختمان را بنا نموده و دکوراسیون داخل آن را طراحی کردید، اکنون نوبت به نقاشی ساختمان می رسد. سالیان طولانی است که مردم برای پوشش دیوارهای خانه و محل کار خود به سراغ انواع رنگ آمیزی ساختمان می روند. حتی در سال های اخیر که انواع کاغذ دیوار، نمای سنگی دیوار و… به جمع گزینه های پوششی دیوارها اضافه شده اند، باز هم انواع رنگ ساختمانی در بازار وجود دارد که قدرت انتخاب را برای مردم بیشتر کرده است و البته هنوز هم درصد زیادی از مشتریان، علاقمند به نقاشی ساختمان هستند.

رنگ  ها، منتقل کننده انرژی های مختلفی هستند که به شدت می توانند از نظر روانی بر روی شما تاثیر بگذارند. شاید تا به حال این اتفاق برای شما رخ داده باشد که با روحیه کسل وارد یک ساختمان شده اید و رنگ آمیزی ساختمان به حدی شما را متاثر کرده است که انرژی گرفته و شاداب شده اید. این حالت تحت تاثیر نوع رنگ هایی است که در داخل ساختمان به کار رفته است. با توجه به اهمیت انتخاب بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان در این مقاله نکاتی را برای شما بیان خواهیم کرد که توجه به آن ها برای انتخاب انواع رنگ ساختمانی اهمیت دارد.

نکات مهم در انتخاب بهترین انواع رنگ برای نقاشی ساختمان

اگر قصد دارید نقاشی ساختمان را به تازگی انجام دهید و یا این که می خواهیدانواع رنگ بندی دیوارهای ساختمان خود را تغییر دهید، حتما نکات زیر را با دقت مطالعه نمایید:

  • انعکاس نور در نقاشی ساختمان
  • انتخاب رنگ براساس کارایی و ساختار آن
  • انتخاب رنگ به کمک کاتالوگ رنگ دیوار
  • انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای نقاشی ساختمان
  • نقاشی ساختمان براساس کاربری هر قسمت از ساختمان
  • انتخاب بهترین جنس رنگ

انعکاس نور در نقاشی ساختمان

یکی از مهمترین نکاتی که در انواع رنگ آمیزی ساختمان باید مورد توجه قرار گیرد این است که، رنگ های انتخابی تا چه حد می توانند نور را در خانه منعکس کنند. شما باید در نقاشی ساختمان خود به میزان نور طبیعی موجود در محیط دقت کنید.

در خانه هایی که از کمترین میزان نور خورشید بهره مند هستند، اگر از رنگ های تیره برای رنگ آمیزی ساختمان خود استفاده کنید، خانه شما تیره تر از شرایط عادی شده و حتی همان میزان کم نور را هم که وارد خانه می شود، منعکس نمی کند. از طرفی رنگ های به کار رفته در نقاشی ساختمان تعیین کننده میزان نیاز به استفاده از لامپ در شب است. هر چه رنگ های روشن در رنگ آمیزی ساختمان بیشتر باشد، چون نور دریافت کرده را منعکس می کند، در نتیجه میزان نیاز به روشن بودن لامپ کمتر و مصرف برق هم کمتر خواهد شد.

انتخاب رنگ براساس کارایی و ساختار آن

نکته ای که در نقاشی ساختمان باید در نظر داشت این است که هر رنگی، براساس ترکیباتی که دارد، باید برای قسمت های خاص و در مراحل مختلف به کار رود. برای مثال در میان انواع رنگ ساختمانی نوعی رنگ به نام آستر وجود دارد. این رنگ در چند مورد کاربرد دارد.

در دیوارهایی که سیمانی و یا از بتن بوده و قرار است رنگ کاری شوند، در دیوارهایی که قرار است بر روی آن ها کاغذ دیواری قرار گیرد و یا حتی اگر قرار است نقاشی ساختمان را عوض کرده به گونه ای که رنگی کاملا متضاد با رنگ قبلی را کار ببرید، باید ا رنگ آستر استفاده کنید

یا مورد بعدی این که قابلیت شست و شوی رنگ ها در نقاشی ساختمان اهمیت زیادی دارد. در آشپزخانه ها حتما باید از رنگ روغن استفاده شود که بتوان راحت آن ها را شست چون آشپزخانه محیطی است که به شدت در معرض چربی و مواد غذایی قرار دارد.

انتخاب انواع رنگ بر اساس کاتالوگ رنگ

آن چه که در نقاشی ساختمان لازم است در نظر داشته باشید این است که رنگ ها، زمانی که بر روی دیوار و ساختمان اعمال می شوند، با ذهنیت شما کاملا متفاوت خواهند بود. برای مثال شما ترکیب رنگ کرمی و سبز مغز پسته ای را انتخاب کرده و با دیدن قوطی های رنگ در کنار هم، به نظر شما یک ترکیب ایده آل به نظر می رسد اما زمانی که همان رنگ های جالب، برای رنگ آمیزی ساختمان به کار می روند، ممکن است برای فضای مورد نظر، چندان هم جالب به نظر نرسند.

لذا توصیه ما این است که برای انتخاب انواع رنگ ساختمانی و ترکیب هایی که در ذهن دارید، حتما از قبل چند نمونه کار از رنگ آمیزی ساختمان با همان رنگ ها را در کاتالوگ و یا از نزدیک مشاهده کرده و سپس تصمیم خود را نهایی کنید.

انتخاب ترکیب انواع رنگ مناسب برای نقاشی ساختمان

با تولید رنگ های زیبای ساختمانی، بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از رنگ آمیزی برای تغییر دکوراسیون منزل بهره برند. فراموش نکنید که هر ترکیب رنگی، ایده آل نخواهد بود. برای مثال به کار بردن رنگ های قرمز و آبی در کنار هم برای محیط خانه و یا محل کار، یک ترکیبی بسیار تند خواهد بود که در نگاه اول، زننده به نظر می رسد.

از طرفی چنین ترکیب رنگی از نظر روانی دارای تاثیرات منفی خواهد بود به گونه ای که تنها در عرض چند دقیقه بودن در این فضا، شما را خسته و کسل خواهد کرد. توجه داشته باشید که اولا رنگ های انتخابی برای نقاشی ساختمان مدرن باید با هم و با سایر رنگ های به کار رفته در دکوراسیون منزل، هارمونی داشته باشند. دوما هر چه ترکیب رنگی انتخاب شده برای رنگ آمیزی ساختمان، ملایم تر باشد، جذابیت بیشتری داشته و آرامش فراوانی با خود به همراه خواهد داشت.

نقاشی ساختمان براساس کاربری هر قسمت از ساختمان

فرض کنیم شما قرار است خانه خود را انواع رنگ آمیزی کنید. مسلما رنگ های به کار رفته در قسمت پذیرایی، آشپزخانه و اتاق های خواب باید با هم تفاوت داشته باشند. این تفاوت رنگ ها هم باعث می شود که نقاشی ساختمان زیبا و جذاب به نظر برسد و هم تاثیرات روانی مثبت را به همراه دارد.

اتاق خواب کودک باید رنگ های ملایم و در عین حال جذابی داشته باشد تا هم در زمان استراحت بتواند سطح انرژی بدن را تعدیل کند و هم این که برای مطالعه، یک محیط شاداب را ایجاد نماید تا فرزند شما در این فضا، کسل نشود.

در مورد بهترین رنگ ساختمانی برای سالن پذیرایی، برای زیبایی بیشتر، می‌توانید از ایده تلفیق رنگ با کاغذدیواری برای خاص جلوه دادن فضای پذیرایی بهره برید.

قیمت رنگ ساختمان

بسیاری از افراد می پرسند که بهترین انواع رنگ ساختمان از لحاظ قیمت کدام است؟ قیمت رنگ ساختمان یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب رنگ ساختمانی برای نقاشی ساختمان است.

ارزانترین رنگ برای نقاشی ساختمان رنگ پلاستیک است و رنگ‌های روغن و اکریلیک گرانتر از آن هستند. اگر تجربه‌ای در زمینه خرید رنگ ساختمان ندارید، می‌توانید از بهترین نقاشان ساختمان در بازار خدمت از ما در مورد قیمت رنگ ساختمان بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *