Blog
همه چیز در مورد رنگ وابزار

شغل رنگ و ابزار فروشی چیست؟
شغل رنگ و ابزار فروشی یکی از کسب و کارهایی است که در زمینه فروش انواع رنگ و متریالهای کاربردی و همچنین ابزار و ملزومات صنعت ساختمانسازی فعالیت میکند. راه اندازی رنگ و ابزار فروشی به دلیل ارتباط مستقیم با مردم و همچنین تنوع زیاد رنگ و ابزارآلات یک کسب و کار پرچالش و لذتبخش است.
در راه اندازی این شغل علاوه بر داشتن دانش فروش و بازاریابی، میبایست اطلاعات جامع و کاملی در زمینه انواع رنگ و ابزارآلات داشت. چرا که امروزه رنگ و ابزارها در تنوع بسیار زیادی تولید و به بازار عرضه میشوند؛ بنابراین شناخت کامل این محصولات در کنار فن بیان مناسب و تعامل با مشتری میتواند در راه اندازی رنگ و ابزار فروشی به خوبی به شما کمک کند.
7 قدم برای راه اندازی رنگ و ابزار فروشی
در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی قدم به قدم راه اندازی شغل رنگ و ابزار فروشی بپردازیم.
قدم اول: داشتن برنامه و هدف مشخص
یکی از موارد بسیار مهم قبل از راه اندازی یک کسب و کار داشتن هدف و برنامهریزی مشخص است چرا که برنامهریزی نقش بسیار مهمی در موفقیت پیشبرد اهداف یک کسب و کار دارد. اغلب متخصصین کسب و کار معتقدند که داشتن طرح و برنامه مشخص در جهتگیری و موفقیت یک کسب و کار بسیار مؤثر است. اما با این حال، بیشتر افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارند نسبت به این مسئله بیتوجهاند. داشتن برنامه و هدف مشخص باعث ایجاد ایدههای تجاری بکر و تفکر دربارهی مشکلاتی میشود که در آینده با آن مواجه خواهید شد. در راه اندازی رنگ و ابزار فروشی نیز میبایست قبل از شروع در مورد حوزه کاری، مخاطبان، سرمایه لازم برای شروع، بازدهی و سود کار، محصولات پرفروش، بازار هدف و وضعیت بازار اطلاعات لازم را جمعآوری کرد و برای آن ها برنامهریزی مناسبی انجام داد.
قدم دوم: انتخاب مکان مناسب
بعد از برنامهریزی و جمعآوری اطلاعات کافی باید با توجه به میزان سرمایهای که دارید نسبت به خرید یا اجاره مکان مناسب اقدام کنید. همواره داشتن یک مکان مناسب از مهمترین عوامل موفقیت در این شغل محسوب میشود. چرا که یک فروشگاه در مرکز شهر یا در یک منطقه شلوغ نسبت به فروشگاهی که در منطقه مناسبی قرار ندارد بازدهی بهتری خواهد داشت. از این رو در راه اندازی رنگ و ابزار فروشی ابتدا منطقهای را که قصد راه اندازی فروشگاه در آن دارید را به طور کامل بررسی کرده و با افراد و کسب و کارهای باسابقه در این حوزه مشورت کنید و سپس نسبت به خرید یا اجاره مکان مناسب اقدام کنید.
قدم سوم: انتخاب نام مناسب
انتخاب نام مناسب یکی از مهمترین مراحل در راه اندازی یک کسب و کار است چرا که نقش مهمی در برندینگ و جایگاه سازی کسب و کار دارد و تداعی ذهنی قدرتمندی در مورد محصولات یا خدمات به مشتریان ارائه میدهد. به همین منظور پیشنهاد میشود نامی را برای راه اندازی رنگ و ابزار فروشی انتخاب کنید که هم با نوع فعالیت شما همسو باشد و هم ساده باشد و مخاطب به راحتی با آن ارتباط ذهنی برقرار کند. در انتخاب نام برند همواره باید دقت زیادی به خرج دهید زیرا نام برند شما تصویر کلی از کسب و کار شما را به مخاطبان و مشتریان ارائه میدهد که ارتباط مستقیمی با موفقیت شما در آینده دارد. علاوه بر این یکی از ارکان مهم در بازاریابی محصولات نیز داشتن نام برند مناسب و تأثیرگذار است.
قدم چهارم: خرید رنگ و ابزار و تجهیزات مناسب
در این مرحله میبایست با توجه میزان بودجه برنامهریزی شده نسبت به خرید متریال و ابزارآلات مناسب اقدام کنید. خرید ابزار و تجهیزات مناسب جزو مهمترین مراحل راه اندازی رنگ و ابزارفروشی است. به همین منظور ابتدا باید لیستی از تمام محصولات و ابزارهایی که نیاز است به فروش برسد را جمعآوری کنید و سپس با تحقیق و بررسی کافی از به صورت عمده یا خرده از کارخانه یا فروشگاههای معتبر خریداری کنید. در ابتدای کار نیازی به هزینههای اضافی نیست و تنها با خرید ابزارآلات ضروری میتوانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید. اما در صورتی که بودجه کافی برای خرید دارید میتوانید تنوع زیادی از محصولات را پوشش دهید. به طور کلی در ابتدای راه اندازی رنگ و ابزار فروشی به دو دسته ابزار نیاز است:
- دسته اول تجهیزات داخل فروشگاه از قبیل قفسهها، میز، صندلی، ویترین و … است که جزو الزامات است و میبایست نسبت به تهیه آن اقدام کنید.
- دسته دوم نیز رنگ و ابزارآلات ضروری و پرفروش است که در ویترین و قفسههای داخل مغازه چیده میشود.
قدم پنجم: دریافت مجوزهای قانونی
همانطور که میدانیم امروزه برای شروع و راه اندازی هر کسب و کاری میبایست مجوزهای قانونی لازم کسب شود. راه اندازی رنگ و ابزار فروشی نیز جزو مشاغلی است که نیاز به دریافت مجوز از نهادها و سازمانهای مربوطه دارد. جواز کسب یکی از مجوزهای قانونی لازم جهت راه اندازی این شغل است. برای دریافت جواز کسب ابتدا میبایست به اتحادیه کسب و کار مربوطه مراجعه کنید و درخواست خود را مبنی بر دریافت مجوز کسب و کار ثبت کنید. برای دریافت جواز کسب نیاز به داشتن شرایطی است که برخی از مهمترین آن شامل موارد زیر است.
- دریافت تأییدیه از آتشنشانی جهت فروش رنگ الزامی است.
- دارا بودن حداقل ۱۲ مترمربع مساحت برای واحد صنفی
- نصب لوازم و تجهیزات ایمنی، ضد حریق و هواکش
- فروش لوازم و ابزار متناسب با قوانین اتحادیه
ید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
قدم ششم: چیدمان مناسب فروشگاه
چیدمان و دکوراسیون داخلی فروشگاه از جمله مواردی است که در جلب توجه مشتریان تأثیر بسیار زیادی دارد. چیدمان مناسب علاوه بر این که باعث جذابیت بیشتر فروشگاه میشود ارتباط مستقیمی نیز با جذب مشتری و میزان فروش دارد. در چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه همواره باید دقت زیادی به خرج دهید و از طرح و رنگهایی استفاده کنید که در جذب مشتری تأثیر زیادی دارند.
قدم هفتم: تبلیغات و بازاریابی هدفمند
امروزه تبلیغات و بازاریابی هدفمند و کارآمد، کلید موفقیت در راه اندازی کسب و کار است. به کمک تبلیغات، محصولات و خدمات، توسط روشهای کاربردی به طیف وسیعی از مردم معرفی میشود و با کمک بازاریابی، افراد به انتخاب محصول و خدمات تشویق میشوند. در راه اندازی رنگ و ابزار فروشی نیز تبلیغات و بازاریابی نقش مهمی دارد. استفاده از تبلیغات و شیوههای جدید بازاریابی کمک زیادی به افزایش فروش و موفقیت این کسب و کار میکند. یکی از شیوههای تبلیغات و بازاریابی در این شغل راه اندازی فروشگاه اینترنتی و فعالیت در شبکههای اجتماعی است.
مزایای راه اندازی رنگ و ابزار فروشی چیست؟
حالا که با مراحل راه اندازی رنگ و ابزار فروشی آشنا شدیم بهتر است که به بررسی مزایا و سایر نکات مهم مربوط به این شغل بپردازیم.
- مصرفی بودن و بازار کار همیشگی
- سوددهی و درآمد مناسب
- تنوع زیاد محصولات
- عدم نیاز به دریافت مجوزهای بهداشتی
- فروش اقلامی که تاریخ انقضا ندارد.
- عدم نیاز به تجربه و مهارت بالا
معایب راه اندازی رنگ و ابزار فروشی چیست؟
این موضوع را باید بپذیریم که در راه اندازی و ادامه دادن هر کسب و کاری ممکن است به سختی هایی هم برخورد کنیم و در طول مسیر با معایبی هم که پیش بینی نکرده بودیم آشنا شویم. در این قسمت به برخی از معایب شغل ابزار فروشی خواهیم پرداخت :
- نیاز به سرمایه اولیه نسبتاً بالا
- وابستگی زیاد به صنعت ساختمانسازی
- نیاز به خرید یا اجاره انبار
- آشنایی با تعداد زیادی از محصولات که کار آسانی نیست
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ
راه اندازی رنگ و ابزار فروشی چقدر سرمایه لازم دارد؟
در ابتدای مقاله اشاره کردیم که در راه اندازی رنگ و ابزار فروشی میبایست در ابتدای کار تحقیقات لازم انجام شود و یک برنامه دقیق تهیه شود. این برنامه شامل برآورد سرمایه اولیه لازم برای شروع کار، هزینه بازاریابی و تبلیغات و سایر موارد مهم است. راه اندازی رنگ و ابزار فروشی همانند هر شغل دیگری نیاز به سرمایه دارد و با استفاده از طراحان گرافیک است.